Carina

1. Presentation av mig

Kategori: Jag

Jag är född och uppvuxen i Katrineholm. Bodde med mina föräldrar som hållit ihop tills döden skilde dom åt. Har också en syster som är 7 år äldre.

Utbildning och jobb


På gymnasiet läste jag 4-årig teknsik linje. Hade tänkt läsa tele men det blev istället något mer reellt - husbyggnad. När jag tog examen så var det byggkris i landet. Kompletterade min utbildning med VVS. Kursen gick i Göteborg och det var en fantastisk vinter och vår jag upplevde där. Mognade väldigt mycket under den tiden.

 

Mitt första jobb blev som kalkylator på en rörfirma i Strängnäs. Trivdes väl inte så där väldigt bra på jobbet eftersom jag ofta kände mig osäker. Och då var det inte heller så vanligt med tjejer i byggbranchen utan mest konservativa äldre män att fightas mot. Men efter nästan 2 år så köptes företaget upp av en  större koncern. Mina arbetsuppgifter ändrades och blev mer administrativa. Jag trivdes väldigt bra och jobbade där i 9 år. Då var det byggkris igen och det fanns inga jobb. Filialen stängdes och jag blev uppsagd.

 

Var arbetslös i ett par år innan jag tog steget och började läsa på högskola. Industirell ekonomi - maskinteknik med inriktining produktionsadministration. Det var ganska tufft att ta upp studierna igen. Mycket hade ju fallit bort (t ex det där med derivata och logaritmer). Men det var också väldigt givande. Än en gång mognade jag och växte i mig själv. Utbildningen var på 3 år men jag var inte klar och läste en extra termin. Men ändå lyckades jag inte få någon examen eftersom jag inte klarat alla kurser.

 

Sen var det åter ut i arbetslösheten igen. Jag flyttade "hem" till Katrineholm igen. Senare fick jag arbete på ett företag som bl a gjorde ståltrappor. Jag ritade trappor i 5 år. Så blev det nedskärningar där också och jag fick gå. Precis innan jag blev uppsagd hade jag flyttat ihop med Stefan och bor nu strax utanför Bettna. Mitt emellan Katrineholm - Flen - Nyköping.

 

Sen snart 4 år tillbaka så är jag tillbaka i VVS-svängen. Jobbar som VVS-ingenjör hos en VVS-konsult. Trivs väldigt bra, mycket tack vare en fantastisk chef men ibland kan det kännas väl svårt och tidspressat. Men när man sen lyckas lösa en uppgift så blir det som en kick.

 

Jag har också haft andra jobb före, emellan och samtidigt. Har jobbat på ett varuhus med lager, telefonväxel och lite städning. Lagat mat på dagis och även lite i barngrupper. Servering och disk i köket på en flyktingmottagning. Packat kyckling. Personlig assistent.


Kärlek och barn

1989 träffade jag Bellas pappa och ett år senare föds hon. Så underbart! Det bästa som hänt mig. Och så häftigt att få vara gravid och föda ett bar. Men när hon fyllt 3 så separerar vi. Vi är helt enkelt för olika. Jag lever ensam med Bella men hon träffar sin pappa lite hipp som happ.

 

Träffar G som jag har ett förhållande fram och tillbaka med under ett antal år. Men det tar slut och jag är själv igen. Något som jag inte alls gillar. Prövar mig fram med ett antal män men det är svårt att hitta rätt.

 

Men för 6 år sen så dyker Stefan upp och honom hoppas jag att jag får åldras med.


Personligt

Som person är jag nog ganska social. Tycker om att umgås med folk och kan ibland prata lite för mycket. Men jag är ingen utemänniska utan trivs mest hemma hos mig själv eller någon annan. Det behöver inte hända särskilt mycket runt mig utan tycker det är skönt att ta det lugnt. Umgås gärna med folk. Gillar att samtala, spela spel och kort.

 

Lever på stor fot (41) och räcker 174 cm över golvet, något mindre om jag ligger ner. Ögonen har en obestämbar färg mellan blått och grönt. Håret har också en obestämd färg men går mer och mer mot färglöst om man inte hjälper det på traven.

 

Imorgon: Del 2. Därför bloggar jag

 

 

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2010-11-20 | 12:31:01
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    kul läsning mamma! ser fram emot att läsa mera!!! :)

  • Mary säger:
    2010-11-20 | 18:01:17
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Intressant och höra mer om ditt liv och beundrar dina insatser i arbetslivet du har då inte gett upp trots alla kriser! Känner många som bara liksom "lagt sig ned" och gett upp. Såg bilden på Jacob innan, oj vad han har växt.

  • Sandra säger:
    2010-11-21 | 09:55:40

    Kul o läsa!! Snart dags för del 2.

Kommentera inlägget här: