Carina

4. Mina framtidsvisioner

Kategori: Jag

Ja vad har man för framtidsvisioner när man börjar närma sig 50?
En rejäl 50-årsfest vore kul. Men kanske sparar det så där 1,5 år och tar det tillsammans med Stefan.
Jag skulle vilja ha en riktigt stor sommarfest med både släkt och vänner. Lek, sång och dans. Mat och dricka.

Så skulle jag vilja resa mera. Bila i Europa. USA igen. Och så gärna några storstäder och solsemestrar. Har ju inte gjort det så mycket tidigare men nu har det ju blivit några resor och det ger bara blodad tand. En resa är faktiskt bokad. Det blir sommar i Österrike i år igen. Me like!

Vet inte riktigt var jag kommer att bo. Men ett radhus i eller i närheten av Nyköping kanske. Fast jag trivs väldigt bra på landet. En trädgård i alla fall även om den inte är så stor.

Och så hoppas jag att vi kommer att träffa barn och barnbarn ofta. Kunna vara till hjälp när det behövs men ändå kunna säga ifrån om det blir för mycket. Vill att dom alltid ska känna sig välkomna hemma hos oss.

Hoppas att jag kommer att fortsätta med det jobb jag har och utvecklas där. Tyvärr går det mycket trögare för mig att lära nu än när jag var yngre. Men det känns som jag börjar vara för gammal för att sadla om. Fast skulle jag vinna rysligt mycket pengar skulle jag nog pyssla med nåt annat. Café, B&B eller nåt annat där man träffar folk.

Och så finns det ju såna där gamla saker som man tänker på ibland som att lära mig spela dragspel, sjunga i kör, kanske börja med pistolskytte igen eller nåt annat som jag inte vet än. Men tvivlar på att jag nånsin kommer börja spela golf.

Sen har jag ju en sån där gammal flickdröm om bröllop men har förstått att jag valde fel man för det. Stefan säger nej till giftermål och jag vill inte ligga på om det då. Huvudsaken är att jag får vara tillsammans med honom. För i allt det som jag nämnt ovan så finns han med.


Österrike 2009

 

Imorgon: Del 5. Min familj

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2010-11-23 | 12:19:00
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Många fina framtidsvisioner du har och vilket underbart landskap det var på bilden!



    Micrade bara vetekudden 4 min som jag brukar eller ska tillägga att jag tror det dåiallafall var lite stressad när jag vred tiden för att telefonen ringde.

Kommentera inlägget här: