Carina

Inte min dag

Kategori: Vardag

 

Idag ville det sig inte riktigt på morgonen.
Jodå, jag kom upp och iväg och var på jobbet 5.30
Men datasystemet strejkade.
Vi hade problem redan förra veckan med licensen till ritprogrammet.
Men nu gick det inte att komma åt vår server eller komma ut på nätet.
Tror inte vår support är vaken den tiden men skickar ett SMS att han kan höra av sig när han vaknar.
Så vad ska jag göra? Städat och plockat i ordning har jag gjort veckan som var.
Funderar på att lägga mig i soffan men vet att jag inte kan koppla av eftersom det när som helst kan dyka upp någon. Pinsamt att ligga där och sova då.
Så jag ger mig ut på en promenad i den kalla vintermorgonen.
När jag kommer ut konstaterar jag att vantarna inte ligger i jackfickan.
Typiskt! Måsta ha glömt dom i bilen.
Knölar ner händerna i jackfickorna men det blir för kallt. Måste röra på armarna.
Så jag drar in händerna i jackärmarna (som tur är,är dom ganska långa).
Sen travar jag på. Lite försiktigt. Det är halt där dom plogat. Och sandar gör dom inte.
Gör misstaget att gå upp på stan. Tänker att jag kan titta lite i skyltfönstren. Men det är för kallt att gå så sakta. Går tillbaka till jobbet. Är faktiskt riktigt varm om händerna.
När jag tar av mig mössan hittar jag förklaringen till att jag inte tyckte att den räckte ner över öronen.
Där ligger vantarna.

Datorn kommer igång vid 10-tiden.
Drygt är bara förnamnet.
Nu håller vi tummarna för att det fungerar imorgon bitti.

Kommentera inlägget här: