Carina

Snö(o)väder

Kategori: Vardag

Idag kom det.
Första snöovdret för säsongen.
Alltid lika överraskande som alltid.
Jag hade nog missat väderprognosen.
I morse när jag gick iväg (åkte buss idag)
var det bara lite pudrat på marken och så yrde det små flingor i luften.
Tog promenadskorna, det var ju +grader.

Framme i Nyköping var det mest vått.
Lite slask på marken.
Sen fortsatte det med blötsnö hela dagen.
Blev ingen lunchpromenad där.
Det räckte med att titta ut genom fönstret.

Bella halkade iväg till Flen för ett möte.
När hon kom fram fick hon besked om att den hon skulle träffa
satt fast i trafiken nånstans.
Oförättad resa med andra ord.
Hon gillade inte att åka i snöovädret men allt gick bra.

När det var dags för mig att lämna jobbet var det
c:a 5 cm vattnig snömodd att ta sig igenom.
Dröjde inte länge förrän jag var genomblöt om fötterna.
Sen var det liksom bara att plaska på.
Jag kunde ju inte bli blötare.

Bussen tog god tid på sig.
Men det var rätt skönt att sitta och slumra istället för att sitta själv bakom ratten.
På den korta promenaden från bussen och hem
tänker jag att det är dumt att ge sig ut på vägen för att gympa.
Ringer en annan gympavän och det bestäms att ställa in den.
Och vi tanter på landet brukar inte banga så lätt.

Kvällen har istället använts till datorn.
Den har ju krånglat sen jag fick hem den.
Låser sig (ibland) när den får stå en stund.
Nu har Stefan hälpt mig med en ominstallation.
Och jag har installerat några av de program som försann.
Och ska förhoppningsvis ordna med några till.
Det är inte riktigt min grej men hittills har det gått bra.

KOMMENTARER:

  • Gun Bergström säger:
    2010-11-09 | 21:36:44

    Vi har samma eländes väder här . Har tagit mig genom staden för att barnvakta, ibland var vinden så stark att cykeln bara drog, och moddigt så jag gick långa sträckor feg som jag är , eller kanske lite rädd om livet....... måtte det inte bli så här hela vintern, huu.

    Ha det så gott hos er . Stor kram Gun

  • Mary säger:
    2010-11-10 | 17:51:32
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Huva...den bilden är väl inte från i år?

Kommentera inlägget här: