Carina

Definitivt höst

Kategori: Ute


Lyckades få till ett bildkollage i Picasa

Nu är det definitivt höst.
Trädgårdsmöblerna är undanställda.
Alla blommor som stått i krukor är bortplockade.
Dom sista lökarna har hamnat i jorden.

Försöker intala mig att hösten är vacker.
Hör andra säga det.
Och jo, visst är det fint med alla färger.
Men mörkret kryper på, det kan inga vackra höstfärger i världen rå på.
Och vetskapen att november snart kommer lägger sordi på färgprakten.

Nu är klockan bara 2.
Jag har, förutom ovan nämnda trädgårdsarbete, också hunnit med att baka 2 sorters kakor.
För en gångs skull är jag ute i tid.
Det ska bli kaffekalas om 2 veckor.
Och nästa helg tänkte jag gå lös med slipmaskinen på bänkskivan igen.
Då är det inte läge för några andra aktiviteter i köket.
Fast det förstås, förr i tiden blandade dom ju bark i brödet
så lite slipdamm kan väl inte vara så farligt.

Nu har Stefan skjutsat iväg 2 av ungdomarna för att sen ta sig en löprunda.
Den tredje ungomen tror jag sover.
Det var fest igår och dåligt med sömn så hon behöver ta igen lite.
Tyst och skönt och jag kan göra vad jag vill.
Vad ska jag då hitta på?
Knåpa lite till med bilder och musik på datorn?
Se på film?
Är faktiskt lite sugen på att se Mamma Mia.
Tror jag ska sätta mig i soffan och titta på den.
Får se hur länge jag har tålamod att sitta still.



Kommentera inlägget här: