Carina

Is

Kategori: Vardag



Imorse kom jag på att jag glömt sätta i sladden till motor- och kupévärmaren.
Tog det lugnt ändå. Stefgan gjorde säkert det igår när han körde ved.
Han brukar vara mycket bättre på att komma ihåg sånt än vad jag är.

Men nu hade vi varit lika glömska båda två, eller så tänkte han att:
Ska hon ha värme får hon allt fixa det själv.
Någon värme var i alla fall inte på och igår hade det regnat mest hela dagen.
Först försökte jag öppna bakdörren men insåg att det inte skulle vara särskilt skonsamt för listen.
La in matsäcksväskan i passagerarsätet istället.
Sen var jag en miljöbov och startade motorn för att stå på tomgång.
Isskrapa ja. Den har vi tydligen inte använt för säsongen ännu.
Hittade den i handskfacket och gick lös på isen.
Det var rejäl isbark men jag gnodde på så det blev riktigt fint.

(Varför heter det egentligen handskfack?
Lägger du dina handskar där?
Vi har många bra-att-ha saker där som kartbok, ficklampa,
någon CD-skiva, instruktionsbok.
Men handskar har vi aldrig förvarat här)

Sen upp på vägen.
Antingen var det skithalt eller så hade saltbilen varit framme.
Jag utgick från det första och tog det lilla lugna.
Men kände att det är nog dags att byta till vinterdäck snart.

När jag kommer in i Nyköping plingar det till.
Stäng dörren står det på displayen.
Nu hade dörren tinat upp så pass mycket så den ville bli öppnad.
Tydligen hade jag fått upp den det första lilla hacket.
Innerbelysningen börjar också lysa.
Släcker den och fortsätter köra.
Plinget återkommer med jämna mellanrum den bit som är kvar.
Väl framme så stänger jag alla dörrar ordentligt.
Kom fram till jobbet idag också.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-10-25 | 20:38:48

    Nej några handskar brukar jag inte heller ha där.

    Se upp, nu börjar årets värsta, regn, is, halka och MÖRKER! Inte ens cykelvänligt

  • Lina säger:
    2010-10-26 | 06:39:04
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    ... och det värsta är att värre lär det väl bli?! :S Bara inte bilen ser ut som den bilden du lagt upp, haha.. det kan man kalla "frost på rutan" ;) Ha en underbar dag!

  • Herta säger:
    2010-10-30 | 23:10:42
    Bloggadress: http://hertablogen.blogg.se/

    Ush det är inte kul med de första frostnätterna innan man vant sig vid att man måste förbereda och planera sina mornar.

Kommentera inlägget här: