Carina

Äntligen

Kategori: Vardag

Så var det äntligen fredag igen.
Fast måste säga att vekorna går rasande fort.
Tänk, om exakt EN vecka är det uppesittarkväll.
Och den här helgen ska jag INTE jobba.

Fast där ljög jag lite grann för det är massor med jobb som ska bli gjort.
Jag har inte hunnit med några julförberedelser så ska det bli nåt så får det bli i helgen.
Men jag ska inte jobba på jobbet.
Tanken var att jag skulle vara ledig även på måndag
för att fortsätta julstöket här hemma då
men det har ju redan skitit sig..
Blir att åka till jobbet på morgonen för att sen frammåt lunchtid
åka till Stockholm för ett jobbmöte.
Men får lägga i en högre växel här hemma så att jag hinner fixa så mycket som möjligt.


Tror vår Amaryllis kan bli riktigt fin lagom till jul.

Idag har det varit det tråkigaste, tristaste vädret som går att uppbringa.
Hela förmiddagen smattrade regnet mot fönsterblecket och det var mörkt och grått.
Sen såg det ut att ljusna bort i kanten och det var uppehåll när jag gick till Lidl på lunchrasten.
Sen började det regna IGEN!!
Alltså November var ju för en gångs skull uthärdlig
men December, vilken miss vädermässigt.
Känns mer som November.
Även om det är rätt skönt att slippa snöskottning och taskigt väglag
så kan det faktiskt få komma lite snö nu.
Men det skulle inte förvåna mig om det är massa snö i mars, då vi inte vill ha den.

Nu ska jag försöka skriva ett par tidsinställda inlägg
så ni har nåt att läsa om jag inte hinner med att blogga i veckan.


KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-12-16 | 19:13:57
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Fin amaryllis!

    Tråkigt att du måste jobba när du täknt vara ledig. Tycker att du hunnit med massa jul redan ser nog mycket juligare ut hemma hos dig än mig. Fast jag känner att jag får juldos på jobbet när jag hjälper alla med sina julgardiner och klappar:)

  • Mary säger:
    2011-12-16 | 19:23:54
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    P.S nu har jag lagt upp receptet på min blogg.

    Om man en gång som barn ägt ALLA plastsmurfarna så kan man råka få filmen i 40års present speciellt då den är en julfilm och släpps precis runt födelsedagen:)

Kommentera inlägget här: