Carina

Sjukstuga

Kategori: Vardag

Här i huset är det sjukt.

Bella kände sig hängig redan i början av veckan
men i onsdags kväll insjuknade hon rejält.
Skulle nog kalla det influensa.
Frossa, svettningar, ont i halsen, ont i kroppen och snuva.

Stefan var och besökte Erika med familj i torsdags.
Senare samma dag insjuknade familjen i kräksjuka.
Även systraran (som träffats nån dag innan blev sjuka).
Igår kände sig Stefan lite kass i magen men var ändå på jobbet
och som vanligt igår kväll.
Men inatt har han sprungit med hinken mellan säng och toalett.
Kan ju säga att jag använder den andra toaletten.
Tycker riktigt synd om honom samtidigt som jag håller mig på avstånd.
Att spy är verkligen det vidrigaste jag vet.
Har inte gjort det på över 20 år.
Hoppas verkligen att jag slipper.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-02-05 | 10:43:49
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Nämen usch:S

    Influensa och kräksjuka på en och samma gång!

    Hoppas du klarar dig från båda!!

  • Herta säger:
    2011-02-05 | 22:09:08
    Bloggadress: http://hertabloggen.blogg.se/

    Otur Ni har. Hoppas Du sliper.

  • syster säger:
    2011-02-06 | 19:46:58

    KRÄKSJUKA , bara ordet kan få mig att känna oro i magen! Sista gången fick jag veta vad ordet kaskadkräkning betyder. Hoppas du slipper det

Kommentera inlägget här: