Carina

Smörgåstårta

Kategori: Mat



Nu är det smörgåstårta på G.
Ska bjuda på det på jobbet imorgon.
Minns inte när jag gjorde det sist.
När jag fyllde 40?
Och det är ju bar nåt år sen *host*.

Har fått ihop botten med fyllning.
Har en jobbarkompis som inte äter fisk o skaldjur så det valde jag bort.
Och när jag står och river skinka till fyllning kommer jag på
att en annan äter ju inte fläskkött.
Det fick bli en lösning där jag bytte ut skinkan mot tonfisk
i en del av tårtan.
Har noga markerat var gränsen går.
Blev en lite till hemmafolket också.

Nu står dom med en fuktig handduk insvepta i plast.
Ska dekorera dom senare ikväll
när jag kommer hem från motionsdansen.


KOMMENTARER:

  • Herta säger:
    2011-02-27 | 18:50:04
    Bloggadress: http://hertabloggen.blogg.se/

    Aha vad gott, smörgåstårta! Bra att Du kan fixa med vad folk inte vill/kan äta. Fläskkött...hoppas att det är ok med samma tårta. Kanske behöver Du olika tårtspadar eller det kravet kanske inte kollegan har.

Kommentera inlägget här: