Carina

Motionsdans

Kategori: Vardag

Idag har jag varit på motionsdans.
Jag vet, det låter lite 70-tal
men vad roligt det var.
Jag har ju dansat en himla massa men det var ju får 20-30 år sen.
Och så gick jag buggkurs för 7-8 år sen.
Men annars har jag inte dansat så mycket de senaste åren.

Men nu körde dom igång med motionsdans i Bettna.
Alltså inte så långt att åka.
20:- per gång betalar man.
Vi var vä ett 20-tal dansglada människor och nästan
lika många tjejer som killar.
Efter ett par låtar så bytte man partner så ingen behövde bli panelhöna.
Visst kändes det lite rostigt och stelt
men tyckte det släppte lite efter en stund.
Var mest bugg o foxtrott men blev ockås en pariserpolka och hambo.
Men hambon gillade inte min fot, den jag stukade för snart 1 år sen.
Ville inte motarbeta den utan bad istället min kavaljer om ursäkt och slutade.
Synd för det var kul.
Det är lite som med att cykla och åka slalom.
Har man en gång lärt sig så finns det där.
Svettig blev man och jag är ganska säker att det gick åt en och annan kalori också.

Nästa söndag kommer jag att vara där igen om inget oförutsett händer.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: