Carina

Nyårsafton

Kategori: Fest

Nyårsafton förflöt precis i min smak.
Efter att ha tagit det lugn i soffan på förmiddagen blev det prommenad.


När vi gått en bit och sett skidspåren över gärdet blev vi sugna på att pröva skidorna
så vi vände hemmåt och plockade fram skidor och pjäxor
Jag letade efter vallan som jag lagt på nåt bra ställe
men som vanligt när jag lägger saker på bra ställen,
så hittade jag den inte.
Det fick väl gå ändå.


Vi tog ett spår som som fanns. Inte det bästa men det fungerade.
Sn gjorde Stefan nya spår genom all snö med mig bakom
tills vi kom fram till andra befintliga spår.
Tänkte att det kunde bli en liten fin runda.
Stefan har vallningsfria skidor så han slapp bakhalt.
Jag hade lite bättre glid bakåt än frammåt skulle jag vilja säga.


Hemma igen så hjälptes vi åt med att köra in ved.
Efter det blev det varm choklad med nåt gott i för min del.
Vi tog det lite lugnt en stund igen och njöt av att vara ensamma i huset.
Efter dusch och att fått på nyårskläderna så började jag med maten.
Stefan hjälpte till med disk och dukning.


Sen avnjöt vi vår nyårssupé.
Till förätt var det en toast med cremefraicheröra och rökt lax.

Huvudrätten bjöd på oxfilé med mandelpotatiskaka, balsamicosås och frästa grönsaker och svamp.

Som efterrätt en chokladmousse med chili.

Det smakade gott kan jag lova.

Vi njöt av att samspråka med varandra, och t o m dansade lite.
Det blev lite framför TV:n också både före och efter tolvslaget.
Jag ägnade mig åt min stickning som går sakta frammåt.

Vid tolvslaget gick vi ut och mot sjön.
Tittade på fyverkerier som sköts upp både nära och långt borta.
Skålade och tände tomtebloss (som jag är barnsligt förtjust i).

Tycker det var en väldigt bra nyårsafton!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-01-01 | 11:34:47
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Mysigt och åka skidor! Jag har ännu inte luftat mina i vinter, har inte ens funderat på skidorna förrän du bloggade om det. Undra om latmasken har tagit över? :)

    Lyxigt med trerätters, såg gott ut.



    S:V vi har några på djurkyrkogården vi med tyvärr. Hade två helt fantastiska katter när jag var liten och min man och jag hade ett grårandigt Monster som gick som en hund i koppel och så hade vi en svartvit kaxig Lilla My:)

    Vi har faktiskt också en riktigt djurkyrkogård på landet hos far med stenar, bänk osv

  • syster säger:
    2011-01-02 | 19:13:08

    Låter som en alldeles underbar nyårsafton.

    Har jobbat till 17 för 3:e året och stressat hem för uppiffning och festen, sist dit o först hem för att sova, jobbardag igen. Iår kändes det verkligen som att det hade varit skönt att va hemma istället men vi hade det så trevligt o gott så det blev en mkt bra afton.

Kommentera inlägget här: