Carina

Shopping

Kategori: Vardag

Jo det blev lite shopping idag också.
Jag ville verkligen ha ett par nya jeans.
Dom två jag har känns lite för stora och säckiga.
Jag ville ha ett par som var mer tajta.
Och jag hittade ett par.
Faktum är att jag valde bland 3 stycken.
Dom här sitter garanterat snyggare i rumpan
fast det blir det där vecket bak på benet ner mot knäskålen.
Någon annan som upplever samma sak?
Och dom passar i midjan
men klämmer till lite så att fläsket valkar sig.
Hoppas det ska peppa mig mera till att få bort det.

Köpte också en mörkblå topp med lite rynk och puffärm.
Fast jag är lite skeptisk till puffärmar.
Kanske om man har små pinniga armar men det har ju knappast jag.
Men den kostade inte så mycket så jag tänkte att jag provar.
Dugar säkert utmärkt till jobbet.

Stefan fick lite han också.
Två T-shirtar.
Det verkar vara inne med tvärrandigt
om man inte vill ha enfärgat
och det ville jag inte.

Pyjamaser till Jacob
och så en overall på rean
som jag tänkte han kan ha till hösten.
Bara han inte växer för mycket tills dess.

Är inte så road av att fota kläder och lägga upp på bloggen.
Kanhända kommer det bilder vartefter när dom sitter på.
Fast jensen fanns på Kapp-Ahls hemsida.



Provade den här klänningen också

fin men inte vad jag behövde
och kanske nåt kilo för liten också.






KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-01-29 | 23:13:11
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Snygga jeans.

    Jag har inget problem med veck på benen utan stora midjor. Sitter dom bra över rumpan så glipar dom massa i midjan. Brukar försöka hitta jeans med stretch då har jag lite marginal:)

  • syster säger:
    2011-01-30 | 19:53:07

    verkligen snygga jeans, roligt med nya mitt i vintern när samma gamla har använts flitigt i brist på sol o värme.

Kommentera inlägget här: