Carina

Sjuk

Kategori: Vardag

Igår kväll insjuknade jag.
Från ena stunden till den andra.
Hade vispat ihop pannkakssmet
och helt plötsligt kände jag mig illamående.
Tänkte först att det var gaser som satt sig på tvären, men inte.
Inte magsjuka heller.
Jag bäddade ner mig i soffan och sov mest hela kvällen.
Gjorde en förflyttning in till sängen som var jättekämpig.
Blev alldeles illamåendes igen och skakade av frossa.
Inget annat - inga kräkningar, ingen feber.
Övriga familjen sa att det luktade illa i sovrummet.

Så idag har jag varit hemma från jobbet - sjukskriven.
Ett tag på förmiddagen kändes det som att jag var på väg att bli frisk
och räknade med att jobba imorgon.
Men på eftermiddagen kände jag mig sämre så det blir att vara hemma då också.

Läste på om influensa.
Kanske är det det jag har men jag har bara muskelvärken.
Ingen feber, ingen förkylning.
Och illamåendet har klingat av.

Nu så här på kvällskvisten känner jag mig rätt pigg.
Kanske beror på att jag sovit närmare 16 timmar sen klockan 5 igår.
Och övrig tid har jag inte ansträngt mig heller precis.
Har just ätit en tallrik jordgubbskräm.
Det äter jag aldrig annars men blir så sugen på det när jag är sjuk.
Så Stefan fick handla hem det idag.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: