Carina

Dag 1 Sverige-Danmark

Kategori: Österrike -11

Strax efter 4 gav vi oss iväg.
Alldeles för trötta egentilgen p g a förkylning och bara några få timmars sömn.
Men vi turades om att sova och vila och gjorde många små stopp så det har gått bra.

När Stefan körde (och jag vilade ögonen) vid Vättern så var det spöregn och dimma och nästan ingen sikt.


Första matrasten

Resan över broarna löpte på smidigt.


Öresundsbron


Bron över Stora Bält (i backspegeln)


Gamla bron över Lilla Bält

Men på motorvägen på framförallt Fyn var det rätt mycket köer.
Vi vek av och tog en mindre väg och där mötte oss nog den mest märkliga synen idag.
Polisen stog med blåljuset på och jag som körde, blev lite orolig eftersom det är svårt att hänga med på vilken hastighet som gäller. Men det var ingenting sådant.
Istället ser jag 2 grisar ligga döda vid sidan av vägen.
Lite längre fram är det en polismotorcykel med blåljus och där ligger en till gris.
Tror att dom var skjutna, tyckte jag såg skotthål.
Visst kan man se döda djur i vägkanten men aldrig att jag sett tamgrisar.

Menyn idag bestod av medköpta mackor från Sandys, Hemmagjord tonfisksallad och ett besök på Burger King.



Burger King

Har blivit en del irrande runt på vägarna eftersom några vägar varit helt avstängda och Tom-Tomen vill inte riktigt vara med då men det medför också liet mer äventyr.
Nu är vi trötta och framme på hotellet.
Rummet (och hotellet) är fint och fräscht.
Ska göra mig iordning och krypa ner i sängen alldeles strax.
Hoppas på många timmars god sömn.


Vårt hotell Busch und Busch i Fahrenkrug


Kvällens fest betår i en mycket liten burk nötter från nötautomaten

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: