Carina

Dag 7 Kappl

Kategori: Österrike -11


I väntan på bussen

Idag tog vi bussen till grannbyn Kappl.
Vi har köpt liftkort för hela veckan och där ingår även buss en viss sträcka.
Linabanan upp var lite mindre och mycket äldre.
Kändes nästan lite läskigt att åka men det gick bra.


Liftstationen nere...


...och uppe...


och lite mitt emellan

Väl uppe så utforskade vi de närmaste omgivningarna.
Här var inte alls så stort.
Mycket var anpassat för barnen och det är ju bra för dem
men inte så intressant för oss.


Lekparken


Undrar om dom vill skrämma barnen. Den här statyn stod vid lekparken

Gick i alla fall iväg en sträcka och hittade en skogsstig
som gick parallellt med vägen.
Landskapet här var helt annorlunda med mycket mer träd
och mindre utsikt.


Visst är det vackert

Fortsatte sen på vägen upp mot en alm.
Där gick vi ut på blomsterängen och intog vår matsäck.
Runt omkring oss var ljud från forsande vatten, koskällor och fågelsång.
Verkligen avkopplande.



Vädret då.
Det har varit mest mulet men ändå ljust.
Såg att molnen gick in i några bergstoppar.
Några regndroppar har vi fått på oss
men också några solstrålar.



Sen tog vi samma väg tillbaka men gick vägen den här gången.
Väl tillbaka vid liften tog vi det lugnt.
Tittade när barnen åkte slang i en bana och passade på att gå på toa.
På väg ner i liften kollar vi tidtabellen för bussen och ser att det ska gå en om 1 minut.
Kan vi hinna med den?
Jag kastar mig ut från liften och över ett räcke mot trottoaren
och glömmer alldeles att jag har ont i både knän och tå.
Men det hjälpte inte, bussen hann åka.

Blev att fördriva drygt 1 timme till.
Vi gick iväg på en mindre väg längsmed forsen, bäcken, ån.
Ja jag vet inte vad det kallas här.
Hittade en ny äng där vi åt upp resten av matsäcken.
Jag la mig ner på rygg och slumrade nästan till en stund.
Sen gick vi tillbaka till busshållplatsen i god tid.
Ville inte missa den här avgången också.

När vi står där och väntar så dyker ett gäng svenskar upp.
De första vi träffat på sedan vi lämnade Sverige.
Fast i Schweiz var det ett butiksbiträde som pratade lite svenska.

Tillbaka på hotellet blev det... ja vad tror ni?
Alldeles rätt, bastu och jacuzzi.
Fast här heter det visst Whirlpool för så står det på dörren.
Whirlpool får mig ju att tänka på microvågsugnar.
Syster jobbade ju där i många år.

Nu på kvällen är det regn och åska.
Helt OK att det passar på att regna på kvällar och nätter.


så här såg det ut igår kväll och det ser likadant ut nu


Kommentera inlägget här: