Carina

Slumpen eller finns det någon mening

Kategori: Fundringar

Förra veckan, när vi var i Norrköping
och var på väg ut från Domino
och ska gå till höger om trappan som går ner till källaren,
så tittar jag till vänster och vem går där?
Jo, syster som lyckas gå där just precis samtidigt som oss.


Syster tidigare i år


Idag, när jag ska ta min lunchrunda
så väljer jag en annan väg mot den vanliga.
Och vilka möter jag på i en gatkorsning då?
Jo Bella, Erika och Jacob.

Är det bara ren slump att det blir så här
eller är det någon "högre makt" som styr oss?
Det finns säkert inget svar på
men tål att funderas på.

I vilket fall så vill jag ju krama om alla
och när jag kramar Jacob så tolkar han det som att han ska få komma upp ur vagnen.
Och naturligtvis blev han buren på armen en bit.
Vi väntar på en bänk utanför Apoteket medans Bella är inne och hämtar piller.
Jacob gillar att sjunga, vinka och klappa
och så går vi en liten sväng runt vagnen.
Han har fin tuppkam idag med gelé i så den håller sig trots kepa.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-07-27 | 22:42:37
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Dina berättelser fick mig att tänka på något som hände farfar för längesedan då det inte fanns digitalkamera. Han var i Norge och fotade i Röros tror jag det var när han kom hem och framkallade filmen fick han i bakgrunden på bilden se en bekant som han dock missat när han tog kortet:)

    Men visst tror jag att man dras till dom man tycker om och kan känna av deras närvaro utan att förstå det.

  • izabella säger:
    2011-07-28 | 15:50:35
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    nej för dom ska ta taxi istället sa jag ju!!!!!!!

Kommentera inlägget här: