Carina

Kristi Himmelfärd

Kategori: Vardag

Kristi Himmelfärde, eller Kristi flygare som jag bruakr kalla den,
är en sån där underbar,pålitlig helgdag.
Finns där varje år, den tid på året när det är som vackrast,
och ALLTID på en torsdag.
Inte som så många andra helgdagar som gärna innfaller när det ändå är helg.
I år har den dessutom den goda smaken att liksom baka ihop sig
med nationaldagen, som i sin tur har den goda smaken att infalla en måndag detta år.
Det innebär att det med 8 timmars komp blir 5 dagars ledigt i en följd.
DET TACKAR JAG FÖR!

Igår kom en kontainer med ved och idag kom det sista med släp.
Det innebär att 30 kbm ligger och väntar på att få komma in i vedbon.
Kanske är det någon mindre nu för jag tror att Stefan redan har börjat.

Själv har jag rensat i kök och rabatter men nu får det vara slut med det för idag.
Funderar på att istället stöka till lite i köket.
Har ingen plan för vad vi ska äta idag men något måste vi väl ha i oss.

Men först tror jag att jag ska sätta mig ute och virka några varv.
Undrar om jag kan lyckas bli klar i helgen, känns som det tar tid.
Och som att det går åt en massa garn, hoppas det räcker.



Kommentera inlägget här: