Carina

Kvavt

Kategori: Ute

Idag har det varit varmt och kvavt vilket genererade i huvudvärk.
Segt på jobbet så jag flexade ut och åkte hemmåt vid 2.
Tog vägen förbi Ändebols Gård för att fylla på med lite fräscha grönsaker.
Fick en härlig pratstund med min gamla skolkamrat.
Vi pratade just om det, att bli gammal.
Vi fyller ju båda 50 nästa år.
Hur man ibland känner sig gammal och i andra stunden rätt så ung.

Väl hemma blev det en kopp kaffe ute i trädgården innan det blev gräsklippning.
Läste på om några olika växter i trädgårdsboken.
Riddarsporren har blivit lite ynklig och det var som jag misstänkte,
den behöver delas och flyttas på för att blomma villigt.
Och blåbären vill ha långtidsverkande gödnig och fuktigt
så dem har jag gödslat och vattnat.


Den röda stjärnflockan är verkligen fin i år

På tal om att vattna så har jag vattnat delar av gräsmattan också.
Bara början av juni och det börjar redan torka.

Några fjärilslarver äter upp bladen på malvan.
Den ser inte alls rolig ut. Hoppas den vill blomma ändå.
Minns att det var ilkadant förra året men minns inte om det hämmade blomningen.
Bara bladnerverna kvar på Malvan
Kommentera inlägget här: