Carina

Skinnet

Kategori: Vardag

Uj vilken dag det varit.
Sol hela dagen och knappt ett moln på himmelen.
Sådana här dagar vill jag inte vara inne, bara ute.
Gjorde en del nödvändiga sysslor inne på förmiddagen men sen har det varit ute hela dagen.
Det både känns och syns i skinnet.
Tycker jag känner att skinnet inte har samma spånst längre.
Det stretar och drar i det.

Började med en mycket långdragen kubb-match.
Ganska snart stod det klart att Bella skulle utklassa mig
men sen så stagnerade det hela.
Vi var tvugna att ta paus för att äta lite omelette.
Sen fortsatte spelet och stärkt av lunchen så lyckades jag vända matchen
och efter ytterligare en lång stund så kunde jag vinna.

Sen blev det gräsklippning.
Tycker det är ett skönt sätt att röra på sig och samtidigt vara kulturell och "läsa en bok"
och när solen dessutom gassar och värmer så år det ingen ansträngning.

Avslutade med att grilla och äta ute.
Idag var det för ovanlighetens skull jag som stod vid grillen.
Tror att man kan grilla vad som helst och det smakar lika bra.
Men det blev fläskkött som så ofta. Till det potatissallad och sallad samt div såser.
Härligt att kunna sitta ute och äta också.


Blev en stund på den blå bänken också
med ett glas rött i handen.
Stefan och jag konstaterade att sådana här dagar vill man bara vara ute,
Det brukar inte bli så många på ett år och då gäller det att passa på att njuta.
Det som måste göras kan gott vänta till en annan dag.

Avslutar kvällen i TV-soffan till en film och virkningen.
Lyckades vara vaken hela filmen.
"Instängd 2" varf det vi såg.
Tjejerna satt och höll för ögonen men jag har lite svårt att ta det seriöst.

Nu är det bloggiliblogg och "Big brother".
Imorgon räknar vi med ytterligare en solig dag.
Kanske blir det att röja nere på "stranden".

Känns i skinnet att man varit ute i stort sett hela dagen,
Och syns. ÄImorgon blir det nog att smörja in sig innan man går ut.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-06-04 | 21:32:28
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Det där med att klippa gräsmattan är intressant. När jag bodde hemma var det enda gången man fick vara helt ifred var absolut ingen som störde en (misstänker att de var glada att de slapp). På med lurarna, maskinen brummar och så fick man ge sig hän i sin egen värld och fundera på allt möjligt ifred:) Måste vara trevligt att ha en bra bok med sig runt mattan nu har jag ingen gräsmatta och på den tiden fanns bara frestylen.

    Hur går det med virkandet, lade du med resårtråd? ta ett kort när du är klar, nyfiken:)

  • Lina säger:
    2011-06-05 | 08:40:05
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Ja, vi bor faktiskt väldigt fint redan nu. Men som sagt, man vill ju ha hus :D Och läget som huset vi köpt har, är oslagbart med det vi har idag. Faktiskt.



    Ja nu verkar det äntligen ha blivit sommar! Hurra. Hoppas du får en underbar dag. kram

  • syster säger:
    2011-06-05 | 20:26:13

    Kvällarna har varit nästan som Grekkvällar, alldeles ljumna o alldeles underbara.

    Är det sommaren som är nu lite snabbt påkommen o kvikt försvinnande. Hoppas verkligen inte det!!!

    Vill ha så här nästa helg också då är jag ledig, lite surt har det varit att jobba. (1 dag kvar sen kommer regnet.)

Kommentera inlägget här: