Carina

Mors dag

Kategori: Vardag



Bella överlevde natten i Eskilstuna
men måste erkänna att jag sov lite oroligt.
Vaknade flera gånger under natten.

Skulle hämta henne i Flen vid 11-tiden.
När jag kommer till statinen ringer hon och säger att tåget står på andra sidan stan
och ska bli försenat.
Men inget tåg kommer utan istället bestäms det att tåget ska åka tillbaka till Hälleforsnäs.
Jag ger mig iväg för att åka dit och hämta upp henne där.
På väg ringer hon igen. De har fått lov att kliva av tåget där det står på spåret.
Något som egentligen inte är tillåtet men vad kan hända?
Det går ju inga tåg ändå.

När vi kommer hem har Mors dags-kommiten varit här ock lämnat en räfsa utanför dörren.
Det behävdes eftersom den jag brukar använda börjar tappa pinnarna.
Ska en stålräfsa inte hålla mer än sådär 40 år?

Stefan och jag ger oss ut på den långa rundan men tar andra hållet idag.
Den blir faktiskt lite kortare eftersom vi pratar så mycket
och glömmer svänga av på ett ställe.
Kanske därför den långa skogsvägen kändes kortare idag.

Väl hemma igen blir det påfyllning av energiförrådet innan jag går ut och planterar ner rabarberplantan.
Nu är det bara att vänta, första året ska man inte skörda alls och andra året försiktig.
Undrar om vi bor kvar här då?
Sen blir det gräsklippning. Stefan börjar med de ytor som ligger utanför häcken
och jag tycker det är lika bra att klippa jag också.
Jag tar hela stora mattan, det blev någ en hel del steg idag.


Vår rabarber Rosenhagen

Sen går jag till grannen med en kniv.
Stefan undrar om jag ska skära
men det är stjäla jag tänkt.
Eller inte precis, för hon har lovat mig att ta rabarber.
Fick med mig till 1 paj och så blev det 2 påsar i frysen.

Hemma igen får jag en present av Bella, ett jättefint pärlemofärgat OPI lack.
Det blir hemmagjorda hamburgare till middag- MUMS!

Nu har jag nymålade naglar och ska avsluta dagen med rabarbersmulpaj.
Det får bli istället för tårta.

Måndag imorgon igen, men bara 3 dar den här veckan.





Kommentera inlägget här: