Carina

Min vecka

Kategori: Vardag

Så har en vecka till dragit förbi och vi har nästan klarat av halva november.
Får lov att säga att det gått riktigt bra att klara av höstmörkret.
Vi fick ju till och med se solen några dagar.
Fast idag har det varit gråare än gråast.
Fast inte mörkgrått utan en tjock ljusgrå nyans.

Idag kändes det också mycket kallare. Fast fortfarande över nollan.
Hörde igår att hela landet var snöfritt och det har aldrig någonsin hänt tidigare
att det inte varit snö i nån del den 10 november.
Enligt radiorösten skulle det vara meterologen Pär Holmberg som slkrivit det
och då måste man ju tro på det.

Annars har vi ju haft en fantastisk varm höst.
Vinterjackan åkte ju fram där för c:a 1 månad sen och sen har den fått hänga med
varesig det har varit 12 plusgrader eller runt nollan.

I övrigt så har det varit pulverdiet den här veckan.
Var tvungen att göra något,
jag hade börjat småäta och frossa något alldeles förskräckligt och
mitt reultat från sensommaren var på väg att raseras rejält.
Så nu har det varit Nutrilettshakes och Allevosoppa som gällt alla måltider.
Och jag har klarat det men var fruktansvärt sugen på mat igår.
Och idag ska jag lyxa till det kycklingsallad.
Nej det är inte så att jag misslyckas utan det är helt enligt planen.

Annars då.
Har hunnit med ett besök hos frisören.
Köpte en till stickad kjol, likadan som den tidigare men svart.
Gillade den skarpt och priset var ju bara 99:- så passade på.
Skippade träningen igår torsdag och handlade istället i lugn och ro.
Har målat klart hyllorna på toan så nu ska korgarna rensas ut och sen ställas på plats.

Och så har jag längtat efter Stefan.
Alltid mer i slutet på veckan.
Idag vid 10 kom jag på att det kanske var idag vi skulle ha gift oss - 111111.
Men det var ju förstås lite sent påkommet så det får väl bli nån annan gång.

Nu ska han i vilket fall snart vara hemma.
Då har han med sig den efterlängtade kycklingsalladen.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-11-13 | 13:25:34
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Många Barbafigurer det där!

    Provade en sådan där kjol jag också igår men de hade bara små storlekar kvar så jag hoppade över det så länge. Vill inte visa varje form på rumpan jag har och så mycket av låren:)

    kanske bra att ni inte gifte er var 11 vigslar här i stan på stadshuset och min arbetskamrats son gifte isg också. Men är det inte lite tråkigt att ha samma dag som så många andra?

    I vilket fall erkade det som om folk höll sig inne eller pysslade med annat för det var så lite kunder mot en vanlig fredag?!? För alla kan väl inte ha varit på bröllop:)

Kommentera inlägget här: