Carina

Trygghetsundersökning

Kategori: Vardag



Jag är 1 (lycklig) av 12 600 personer i Sörmland som har blivit utsedd att svara på Polisens trygghetsundersökning.
Lite lustigt att Stefan också verkar vara en av dessa 12 600.
Ja nu var det ju inte så många frågor så det ska nog gå snabbt och enkelt att svara på dom.
Men lite fundersam blir jag, fast eftersom det är slumpvis så faller det väl även på oss som bor "mitt ute på landet".
Annars känns det som många frågor är riktade mot de som i alla fall bor i nån form av samhälle.

Men nedskräpningen kan man ju tycka är ett stort problem.
Fast vet inte om det är ett problem just,
men väldigt tråkigt att folk ska dumpa ut allt möjligt skit ur sina bilar när de åker förbi.
Ser i alla fall skräpigt och tråkigt ut.

Och så problem med trafiken.
Javisst är det buller och många kör för fort förbi och lite vägskador är det ju på vägen.

Sen om jag känner mig trygg i området där jag bor.
Ja, jag är faktiskt aldrig orolig.
Jo, kanske lite att nån bil ska braka in i trädgård och hus.
Men annars oroar jag mig inte för våld, skadegörelse eller inbrott.
Ingen idé att gå och vara orolig över sådant.
Fast i stan kan jag tycka att det är lite obehagligt att vistas ute själv en mörk natt.
Nä, det är inte den mörka natten som skrämmer mig utan mer eventuella
störda personer som kan finnas i mörkret.

Och det finns inga speciella personer i området där jag bor som jag är rädd för.

Undrar om man kan hänvisa till detta blogginlägg istället för att kryssa i formuläret?
Kanske bäst att sköta sig ändå.
Formuläret har en streckkod och skickar man inte in det så kanse det dyker upp nån
från Bandidos eller Hells Angels och hotar
och då kommer jag inte att känna mig trygg.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: