Carina

Hypnotisk fönstertvätt

Kategori: Inne

Idag tog jag itu med ett fönster.
Det är ett av dem som skulle behöva målas om
så det var en rätt trist historia.
Började med att försöka få bort en hel del av färgen som flagar.
Är så svårt att torka när trasan fastnar i färgflisorna.
Sen blev det tvätt både ut- och invändigt.
Fix med fösntervadd och så på med de tunga innanfönstrena.
Det här fönstret är väldigt tajt så Stefan fick hjälpa till att få alla delarna på plats.
Sen dit med fönsterremsor och nu är det klart för vintern.
Okej då, fattas gardiner för dom ska tvättas först.
Elle kanske plockar jag fram några andra och stryker till.
Kom just på att jag ju faktiskt har ett par ligger.
Det tog sin lilla tid medn med "Hypnotisören" i öronen så gick det bra.

Sen tog vi en liten tur bort till Yngarebadet.
Har en granne som håller på att bygga ett hus där och var nyfiken.
Blev en prommenad i omgivningarna också innan det var dags att åka hem och plocka ur skinksteken ur ugnen.
Ja det var va vi åt, skinkstek med kokt potatis, sås, sallad och rosa äppelmos.
Det måste väl vara svensk husmanskost.
Ganska milda smaker men tusan så gott.

Bjuder på ett par bilder från dagen





Just ja, när vi kom hem så hade vi besök här.
Torsten som vi kallar honom var och rensade kattmatsskålen.
Han och våra katter är inga riktigt vänner utan det kan gå rätt hett till emellanåt.
Siri och Molly vill väl försvara sitt revir kan jag tänka.
Molly har flera klössår i huvudet och nu alldeles nyss kände jag en ny böld vid Siris svansrot.


Siri och Torsten leker Arga leken.
Blomkruckan har de lyckats välta i en sammandrabbning.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-10-04 | 17:46:12
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Det där kattmötet såg ju inte så vänligt ut:S



    Kolla min blogg, jag följde ditt råd från i våras om alla gamla reflexvästar idag införskaffade jag mig en ny fräsch på blodgivningen. Dessutom är den i deluxvariant så den har dragkedja och krage :)

Kommentera inlägget här: