Carina

Svampig promenad

Kategori: Vardag

Idag blev det lite fix i häcken.
Nej jag har inte rensat som jag skulle ha behövt,
det sista finns kvar + ellt nytt ogräs som vuxit till sig.
Men jag har tagit ner lite på höjden, där den nu är fullvuxen
och klippt av grenar som spretade hit och dit.

Efter arbetet med häcken så gick Stefan och jag vår runda.
Har inte gått den sen vi kom hem från Österrike tror jag.
Tog med en liten på, med betoning på liten om vi skulle hitta några fina svampar.
Och det gjorde vi. Påsen var alldeles för liten.
Men jag hade tagit på mig min "vandrarhatt" som jag köpte på semestern
och den fick agera svampkorg.


Synd att man inte kan äta dessa fina tingestar.
Hoppas Lena blir glad imorgon. Hade tänkt skänka dem till henne.

Annars så har jag pysslat lite mer med jympaprogrammet
och konstaterat att det nog blir mer eller mindre kaos.
Eller nä, men känner mig inte klar men får fortsätta med det sista imorgon
och sen improvisera och utveckla det hela under tiden.
Som tur är så är deltagarna väldigt toleranta.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-09-04 | 22:54:18
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Vilka fina trattis du hittat. Jag har ännu bara plockat dom vanliga kantarellerna iår. Förra året exprementerade far och jag lite med att sylta trattkantareller blav ganska gott så vi tänkte prova i år igen om vi hittar några.



    SV tänkte faktiskt vända vid första avsatsen på tornet men ångrade mig. Känner mig riktigt stolt över mig själv nu:) Tänkte på alla höjder när du bloggade från din semeter alla liftar och så.

Kommentera inlägget här: