Carina

Ulla-Bella

Kategori: Fest

Ulla-Bella vinklubb firade 20 år genom att åka en tur med ångslupen Munter.
Själv är jag inte medlem i detta sällskap men de hade fått lite manfall
och var i behov av några trevliga fruntimmer för att fylla ut.
Och då blev bl a jag tillfrågad.
Klädseln skulle vara tidsenlig med båtens födelse, d v s c:a 1910-tal.
Nu gick jag väl inte in för det kriteriet så hårt
men en långklänning och hatt kunde jag i alla fall frambringa.

 


Några av damerna ankommer till samlingsplatsen


Det gäller att hålla i hatten


Munter ligger och väntar på att få upp trycket


Champange och skeppsskorpor


Damer samtalar


Dags att kliva ombord


Förväntansfulla passagerar



Det bjöds på vin och smörgås...


... och vackert väder


Damer på akterdäck




Efter båtturen var det mingel på C:s terass


för att sedan flytta in och avnjuta mera godsaker.

Det var en mycket trevlig eftermiddag och kväll.
Tack så väldans mycket för att jag fick äran att följa med.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-09-25 | 19:24:22
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Alltså verken dop, bröllop eller dans, hade aldrig kunnat gissa :)

  • syster säger:
    2011-09-26 | 19:30:41

    det där såg väldigt trevligt ut!!!

    Tur med vädret hade "tanterna" också

Kommentera inlägget här: