Carina

Vad händer här då?

Kategori: Vardag

Ja vad händer här?
Inte särskilt mycket.

Efter helgen kände jag mig hängig och orkeslös.
Onte lite överallt, i axlar, mage och huvud.
Eller inte ont I huvudet utan på utsidan.
För några veckor sen kände jag att jag hade ont uppe på huvudet.
Kändes som om jag skulle ha slagit i det men det har jag inte.
Och det gör fortfarande ont.
Igår kände jag mig så eländig med mage och huvud så jag ringde vårdcentralen.
Och jag fick en tid, men inte samma dag och inte samma vecka.
HALLÅ! När jag väl kommer mig för att ringa vill jag komma meddetsamma
och inte en vecka senare.
Nu ska jag dig på tisdag och då kommer jag säkert att känna mig superpigg.



I måndags köpte jag förresten en vagn.
Har hållt ögonen lite halvöppna efter en typ sulky
och nu hittade jag en för 200:-.
Lite solblekt och slitna hjul men annars helt OK.
Så nu kan vi ut och gå med Jacob över stock och över sten.
På tal om att gå så började han tydligen med det idag.
Snart springer han runt för fullt.



Igår, tisdag var en kämpadag.
Hade ingen ork alls men tog mig till jympan
och så helt plötsligt kändes allt mycket bättre.
Den känslan har suttit i lite idag också.
OK ingen superkvinna men rätt pigg o glad i alla fall.

Fick åka på tjänsteförättning till Stockholm idag.
Det var jag som föreslog tiden, kl 9.00 och det säger väl allt.
Jag är inte särskilt van vid Stockholm morgontrafik.
Tyckte jag gav mig iväg i GOD tid men efter att ha fått gamla vägen genom Vagnhärad
(tillsammans med alla andra som också skulle åt samma håll)
och alla köer i Stockholm kom jag fram något försenad.
Jag som brukar klaga på trafiken i Nyköping ska nog hålla tyst framöver.



Efter jobbet var det frissan.
Färg, slingor, ögonbryn och klippning stod på programmet.
Dom 2 första punkterna är i alla fall klara.
Resten blir imorgon lunch.
Hon var så stressad och fick en tid att passa och undrade om jag kunde komma tillbaka
och fixa brynen en annan dag.
Jag sa att det var okej och föreslog att vi skulle klippa då också.
Klipper mig hellre av en ickestressad frisör.



Siri kom in för en stund sen med världens minsta, sötaste mus.
Jag trodde den var död vid det här laget men rätt vad det är så piper den.
Låter som en pipleksak.
Är man elak när man låter katten leka med maten?



Nu ska jag ta och betala dom där räkningarna.
Jag brukar vänta till sista stund för att känna mig i alla fall lite förmögen några dagar.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-09-29 | 15:06:36
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Tråkig vårdcentral du har!

    och nä jag tycker väl att det är ganska naturligt att låta katter "äta" i sin egen takt. Inte direkt så att man käner för att lägga sig i musätandet:)

    Ja en stressad frisör ska man nog akta sig lite för hm.. fast för frisyren ovan så måste det nog till en permanent och jag tror inte de gör sådana av misstag. Möjligtvis kanske på 80-talet;)

Kommentera inlägget här: