Carina

Kjellestund

Kategori: Vardag

Nu har Stefan sin Kjellestund och jag tar mig en datastund.
Kjellestunden är inspirerad av min svåger Kjell.
Han är en sån som brukar titta på fotboll på TV:n på lördageftermiddag
och då brukar han ocks ta sig en öl eller två och lite nötter eller liknande.
Stefan tittar ju inte på fotboll men han avundas den där tiden för sig själv med
något gott att äta och dricka
så de lördagar när det hinns med så sätter han på någon musikvideo (dvd)
häller upp en öl och gammeldansk/jäger/bitter
och är för sig själv en stund.


Min Kjellestund

Annars har det varit en aktiv dag.
Vi var för en gångs skull uppe rätt tidigt och efter att ha inmundigat frukost
och utfört diverse sysslor inne så blev det trädgårdsarbete.
Jag rensade klart i häcken och Stefan räfsade.
Vi tog en lunch/kaffepaus ute (första för säsongen)
och sen hjälptes vi åt med räfsandet.
Jag samlade ihop 2 skottkärror med rester efter fåglarnas snaskande i vinter.
Uppskattar att de satt i sig sådär 100 kg solrosfrö
plus okänt antal talgballar och nötpåsar.
Men de sistnämnda lämnar inte så mycket avfall efter sig
mer än ett och annat plastnät som blåser runt.

När vi ledsnade på räfsandet blev det träningkläder på.
Stefan sprang "vägen" fram och tillbaka medan jag håll mig i nägheten av backen.
Jag joggade faktiskt även jag.
Började med blandad gång och jogging innan jag gick nier för backen
joggade upp för hela innan jag gick ner igen
joggade halva, gick halva uppför
och så blev det en gång till upp och ner
men den här gången gick jag båda vägarna.
Hann gå och jogga lite till på vägen innan Stefan kom tillbaka.
Kände mig riktigt nöjd efteråt.
Hade jag sluppit skoskav hade det varit ännu bättre.
Kommentera inlägget här: