Carina

Familjen Annorlunda

Kategori: Barnen

Tidigare ikväll fick jag en känsla av Familjen Annorlunda.
Här är för det mesta ganska tyst och lugnt nuförtiden.
Men idag fylldes huset av barn och stoj.
Även om barnen kan betraktas som vuxna
(utom Jacob då).
Ett fasligt liv blev det ändå men alla var glada
och parkerade sig vid köksbordet.
Jag langade fram grönsaker, skärbrädor, knivar och skålar
och så hade alla hjälpt till med att göra iordning middagen.
TACOS!
Köttfärsen hade jag redan fixat i ordning och värmde på under tiden.
Sen märkte jag att jag missbedömde mängden så det fick hackas och skäras lite till.
Men alla blev mätta och nöjda.



Efteråt roade sig ungdomarna i Lisas rum,
Stefan röjde köket och Jacob o jag lekte runt.
Trappan går väldigt bra uppåt men ner är värre.
Jag visar hur man kan krypa baklänges nerför men han verkar inte riktigt fatta.
Men att sätta sig ner på rumpan och åka ner ett trappsteg i taget funkade rätt bra.
Så nu är trappan nydammad.



Nu vilar vi oss och ser fram emot nästa gång.
Ska väl slötitta lite på Melodifestivalen.
Imorgon blir det inte så lång sovmorgon.
Ska upp och skjutsa till tåget.
Isabelle börjar jobba på eftermiddagen så de behöver iväg skapligt tidigt.
Kommentera inlägget här: