Carina

Sovrummet

Kategori: Inne

Det här inlägget skrev jag igår kväll men eftersom blogg.se inte ville hänga med så publicerar jag det nu.

Äntligen har vi flyttat in i sovrummet.
Det blev en del skruva och plocka igår kväll
och jag kom senare i säng än vad jag tänkt
men sen sov jag SÅ bra.


Molly provligger den nybäddade nya sängen och verkar verkligen trivas.
Hon rullade runt och fjåsade sig ordentligt.

Det är lite småfix kvar men det får vi ta vartefter.

Och jag är så nöjd.
Vi visste ju att det skulle bli rätt trångt
och några har höjt på ögonbrynen åt att vi skulle använda det rummet till sovrum
men med facit i hand så är det över förväntan.
Visst är det lite trångt men jag hade trott att det skulle kännas ännu trängre.
Och vi fick såga av sängbenen 2 cm för att klara snedtaket.

Men det känns verkligen som ett sovrum.
Här finns inte en massa andra saker som stör.
Och färgerna är lugna och harmoniska.
Nu längtar jag riktigt efter att gå och lägga mig.
Dels för att jag är vansinnigt trött
men också för att sängen var så skön.
Jag var skeptisk över nya kudden och hade den gamla bredvid i reserv
men det var inga problem.

Nu ska jag gå och sätta "Familjen Annorlunda" på inspelning
och kanske "Sofias änglar" också
för jag orkar inte titta på något ikväll.
Katterna ligger redan och väntar.
Dom verkar också gilla det nya rummet.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-02-07 | 20:00:32
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Fint det blev!

    Erat sovrum är höjden av utrymme. Vi kliver i vår säng från fotänden:)

    Gosiga sovkatter ni har:) Men det är fantastisk vad plats en liten katt kan ta när man sover sedan!

Kommentera inlägget här: