Carina

Vårt nyårsfirande

Kategori: Fest


Svårt att tajma när korken flyger ur flaskan


Liten fördrink med tilltugg


Menyn var lite favorit i repris
Toast Skagen
Oxfile med potatiskaka och balsamicosås
Chokladmousse med chili.

Gott var det och mätta blev vi.
Tittade på bidler från våra Österrikesemestrar och mindes allt fint
men sen blev fröken Skoog väldigt trött och för att inte somna körde hon igång den gamla Kareokemaskinen.
Stefan konstaterade att det är tur att vi inte har några nära grannar.

Vid 12-slaget gick vi ut och skålade i bubbel och tittade på alla fyrverkerier.
Såg en del såna röda lampor som verkar vara populära att skicka upp.
Och en hel massa stjärnor. Var en fantastisk natt.

Idag låg jag riktigt länge men känner mig ändå trött.
Kanske en släng av bakfylla men det kan knappast vara att jag drack särskilt mycket.
Är nog mer åldersrelaterat plus att jag känner mig rätt sliten just nu.
Kan nog kalla det för årets första söndagsångest.
Idag är det inte alls fint väder utan grått, snöfall och blåst.
Tänker inte sticka näsan utanför dörren.



Kommentera inlägget här: