Carina

35 mm

Kategori: Vardag

Vi fick en jättefin eftermiddag och satt ute och njöt i solen.
Beslutade oss för att köra igång grillen.
Lagom till maten var klar hade det mulnat på och åskmolnen
hängde omkring oss.
Men vi kunde sitta ute hela måltiden.
Efterätten intog vi dock inomhus.
Det hade blivit för kallt för att njuta av glassen utomhus.
Den avnjöts med några konserverade ananasringar som jag hade lagt på "efterglöden"
Inte alls dumt.
Sen kom åska och regnet men bara för en kort stund.
Senare på kvällen var det åter soligt.

I natt vaknade jag av att världens åskväder brakade lös.
Efter allt mullrande hörde jag regnet komma och trumma på fönsterblecket.
Somnade om och sov gott ända till jag blev varse att klockan var 8.10.
Jag hade satt larmet på 7.30 men strömavbrott hade slagit ur klockradion.
Ja, hade ju ingen direkt tid att passa men skulle iväg och jobba en stund
och ville få det avklarat så fort som möjligt.
Dessutom var det en grej som var tvungen att komma med posten innan dom tömde lådan

VAR SJUTTON KOM ALLA MYGGORNA IFRÅN? 2 ST HAR JAG DÖDAT NU UNDER SKRIVANDET.

Dagen idag började ju också med regn och inte lite heller.
35 mm har det kommit ner sedan igår kväll.
Men nu skiner solen igen.
Me like!

I övrigt händer inte så mycket men har fått lite fart på att få ordning
garderoben i det som varit Bellas rum.
Påbörjade ju det hela i mars men så stannade det av i påskas
och det har bara stått så som det var då.
Nu har jag målat ett par reglar som ska skruvas upp
och kapat till en hylla.
Fortsättning följer.



Jag har en hatkärlek till lupiner.
De är jättefina när de växer utmed vägarna
och även här kan jag tycka det är rätt vackert.
Men vi hade lupindjungel bakom huset när vi flyttade hit
och det gick inte att gå runt huset.
Vet inte hur många lupinplantor vi gärvt upp.
Tror inte det finns bild på det och det kanske vi ska vara glada för.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-06-17 | 17:42:49
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Håller med dig om lupiner på vissa ställen är de jättefina men på andra känns de mera skräpiga.

    Avundsjuk på din åska vi har haft massa regn i omgångar kolsvart himmel osv men blir ingen åska:( om det såkar så är lite nöje med regnet:)

    SV Som du skrev så odlar man inte för antal kilo men kunde inte låta bli och räkna:) Doften av solmogen tomat är såå mysig och som du skrev så smakar de godare.

  • syster säger:
    2012-06-18 | 19:11:45

    sommarvackert!

Kommentera inlägget här: