Carina

Dollar

Kategori: Läst o lyssnat

Var ett tag sedan jag berättade något om vad jag "läser".
Tycker det är rätt bra att kunna läsa medans jag gör annat som stryker, städar, lagar mat, promenerar mm.
Först hade jag ett glapp då det var tyst i öronen i alla fall på böcker men nu har jag kommit igång igen.
Stefan är helt insnöad på Lee Child och tyckte att jag också borde lyssna på hans böcker.
Och jag hade läst en tidigare som jag ju gillade så varför inte.

Jack Reacher är ju som en deckahistoria fast ändå inte.
Fängslande och man vill gärna lyssna vidare.
Har du inte läst någon så gör det.
Jag kommer abolut att fortsätta men vill ha lite annat emellan.




När Jack Reacher, f.d. militärpolis, hoppar av Greyhoundbussen i en sömnig liten håla i Georgia, USA har han inga planer på att stanna. Men inom loppet av en timme har han gripits och kastats i fängelse, misstänkt för mord. Reacher är den ende främlingen i stan och det första mordet som inträffat i Margrave på trettio år sätts omedelbart i samband med honom.
Men Reacher är ingen vanlig lösdrivare. Långa, tuffa år som militärpolis har format hans psyke och kropp och tränat honom att tänka snabbt och handla ännu snabbare.
När så rykten och detaljer om den skoningslösa konspiration som ligger bakom mordet börjar läcka ut, sprider sig paniken och händelseutvecklingen tycks okontrollerbar. Snart blir det också allt mer uppenbart för gärningsmännen att Jack Reacher är en livsfarlig motståndare.

Ger den en stark 3/5

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2012-03-22 | 22:03:39

    Den jag delar bostad med är för tillfället också insnöad på Lee Child, läser en efter en. Med ögonen alltså

Kommentera inlägget här: