Carina

Grattis?

Kategori: Vardag

Idag är det Internationella kvinnodagen.
Jag blev hälsad med Grattis i morse.
Det var kollega som kommer från österlandet som sa så.
Hon tyckte också att chefen borde bjuda på tårta
och att alla män skaulle uppvakta sina fruar/sambos idag.
Jag har också sett någon skriva något liknande på FB.
Det känns lite konstigt och främmande för mig.
För mig är det inte det denna dagen innebär.
För mig är det mer en fråga om hur kvinnor blir nedvärderade
och utnyttjade på grund av sitt kön,
som inte har samma rättigheter som mannen.
Nu är det ju rätt så hyfsat på den punkten i Sverige men som sagt var,
det är ju en internationell dag.
Och jag tror aldrig att det varit sån livlig debatt
i fikasofforna  som under frukostgen idag.


Buketten blomsterbudet kom med är fortfarande fin. SÅ FIN!

Annars så har jag "firat" dagen med att äntligen pricka in den där mammografin.
Tyckte inte att dom klämde så hårt idag.
Är det olika vem som gör det eller är det alltid lkika hårt
och beror mer på hur känslig man är i brösten vid tillfället?

Nu ska jag strax ge mig iväg på träning.
Serganten är sjuk idag och jag ska hålla i trådarna.
Tror vi tar något lugnare program idag,
lite improvisation med en del dans,
känna på några låtar jag tänkt använda till nästa gympaprogram
(fast jag har inte rörelserna klara)
och så Tå-stegs-workout.
Kanske lite övningar på golvet också.
Så får det bli.


Kommentera inlägget här: