Carina

Inte så smart

Kategori: Vardag

Idag var jag inte så smart.
Istället för den valiga rundan så valde jag en annan.
Tänkte att jag ville ha en längre promenad och lite andra vyer än de vanliga.
Så jag gick utmed vattnet.
Om ni läst mitt itdigare inlägg så skrev jag att det blåste kallt
ochh utmed vattnet fanns det inget lä.
Men jag tänkte att om jag lägger i en högre växel så blir jag varm och det stämde ju.



Sen var det misstag nummer 2.
Lång rask promenad i nya skor.
Kände lite gnet på vänstra hälen efter typ så där halva vägen
men skulle ju tillbaka också.
Innan jag kom tillbaka skavde det ordentligt och det var svårt att hålla farten.
Väl framme kunde jag konstatera ett rejält skavsår men inget blod.

När det var dags för hemgång och jag skulle byta från innetofflorna till skorna igen
så hade det bildas världens blåsa på hälen.
Kändes bara dumt att klämma på sig skorna så det fick bli tofflorna hem.
Som tur var hämtade Stefan mig utanför porten så jag slapp gå till parkeringen i tofflor.

Nu ska foten få vila liksom skorna i några dagar.
Hade ju tänkt ha dom när jag åker till Västerås imorgon men det får bli något annat.
Fast just nu känns skor inte så lockande men lite fel säsong för tofflor.
Men med ett skavsårsplåster och något gammalt ingånget så ska det nog funka.

Kommentera inlägget här: