Carina

Västerås

Kategori: Barnen

Igår lördag åkte jag till Västerås för att hälsa på Bella o Isabelle.
Eftersom det var en del månad kvar men slut på pengarna så tog jag med dem och handlade.
Bella ville köra och det fick hon naturligtvis.
Om nu barnen har körkort så är det klart att de ska få köra när det finns tillfälle.
Först svängde vi förbi huset dit de ska flytta.
Dom är så glada över den lägenheten och jag hoppas att dom ska trivas.
Sen fortsatte vi mot Erikslund.
Började med att äta kebab/hamburgare.
Det är ett smart drag att vara mätt innan man handlar.
Annars hamnar det ofta så mycket godsaker i kundvagnen.
Sen blev det en runda och lite fram och tillbaka på CityGross.
Blir lätt lite vardagsmotion när man inte har någon lista och inte hittar i affären.

Väl hemma så hjälpte jag till att röja av på diskbänken.
Dom hade sparat lite så att jag skulle ha nåt att ta hand om.
Skämt o sido, disk o städning är väl inte så högt prioriterat hos dem
men det är ju dom som bor där så då får dom välk ha det som dom vill.

Sen tog vi oss en fika innan vi började med matlagningen.
Det blev köttfärs resp vegetarisk lasang,
orientalisk "kyckling"gryta utan kyckling utan med cuornfilé istället.
Och så en potatisgratäng också.
Nu har dom några matlådor i frysen att ta fram nästa gång pengarna tar slut
eller när dom inte orkar ordna nåt annat.


Det blev några matlådor

Till avslutning parkerade jag mig i soffan medan de ordnade med Tacos.
Gott och roligt var det men en dag går så fort och det var dags för mig att åka hem igen.
Tror att både Bella o jag fick lite separationsångest då.

Hemfärden var inte kul.
Det småregnade och var mörkt och blankt och jag gillar inte att köra då.
Trött var jag också men det gick ju bra ändå.
Såg en del rådjur längs med vägen som stod och tittade på mig.
Glad att dom höll sig vid sidan av vägen.

Väl hemma fick jag för mig att titta på herrarnas skidskytte.
Det gick ju åt skogen både för dem och för mig.
De sköt bom och jag somnade.
Lika bra att lägga sig. Jag var trött så jag mådde illa.
Kommentera inlägget här: