Carina

IKEA och Biltema

Kategori: Vardag

Idag åkte vi till Linköping och Biltema för att.
Ja vad var det egentligen vi skulle ha? - Just ja, olja till gräsklipparna.
Och så skulle vi ev köpa en bilklädsel.
Men det var nog också en anledning för att komma iväg på en utflykt.
Och åker man till Linköping och Biltema så måste det ju också bli ett besök på IKEA.

Började med en sväng in på Ikano-huset där dom hade 70-talstema.
Precis när vi klev in så fick jag en blomma, en stor fin orange Gerbera.



Ganska opraktiskt eftersom vi ju skulle runt i affärer mer eller mindre hela dagen men den var ju fin.

Strövade runt lite innan vi gick in på IKEA.
Där var det inget speciellt men alltid kul att titta in.
Fastnade lite extra vid kuddarna eftersom vi tycke ratt våra nya känns lite väl hårda
och så spekulerade vi en del vid mattorna eftersom vi behöver nåt under matbordet.
Kollade också en del på porslin och bestämde att vi ska byta ut vardagsporslinet sen i sommar.
Lite fick vi naturligvis med oss hem.


Nya kuddar och nytt tyg till kökssoffan.
Servetter och en stekpanna men det var också allt.
Blev ju billigt och bra.

Sen vidare till Biltema där det blev kaffe med räkmacka resp grekisk sallad.
Sen in i butiken.
Ah där fanns ju lite trädgårdsprylar också.
Jag hittade en spalje till klematisen som jag var ute efter.
Och så fanns det dynor till trädgårdsmöblerna. Det köpte vi också.
Hoppas dom passar, dom är tunnare än dom vi har.
En bilklädsel, tvättsvampar och så olja då.
Fast den vi skulle haft var naturligtvis slut så det fick bli 2 mindre flaskor istället för en stor.
Här blev det ju naturligtvis lite dyrare.

Sen vidare till net-on-net. Stefan ville kolla efter några tillbehör till sin ...


Men det han var ute efter fanns inte men vi konstaterade att vi skulle hinna till Mediamarkt också.
Så in i bilen och mot Norrköping.
Mediamarkt är ju mycket roligare än Net-on-net kunde jag konstatera.
Men det han var ute efter fanns inte där heller, blir att beställa från nätet.

Sen var vi hungriga igen så vi förflyttade oss till Maxi och deras Foodcorner.
Det blev asiatisk buffé och smakade väldigt gott.
Av ren girighet åt jag mer än vad jag behövde.
Att jag aldrig lär mig. SUCK!

Nu är det data-time och ett glas vin.
Har faktiskt inte en kollat vad som är på TV-burken.
Kommentera inlägget här: