Carina

Jag lever

Kategori: Vardag

Jag lever men har haft lite annat för mig än att blogga.
I torsdags kom Bella hem.
Hämtde henne hos mormor i Katrineholm efter jobbet
sen handlade vi innan vi åkte hem.

I fredags var jag förstås tvungen att jobba så hon fick klara sig själv.
Men hon fick ingen sovmorgon hon heller för hon hade tandläkartid i Flen 8.10.
Sen kom hon till Nyköping och vi lunchade tillsammans på Kebab-House
innan hon åkte och hälsade på Erika på eftermiddagen.
Sen hämtade hon hem mig och vi åkte hem.
Vet inte riktigt vad vi gjorde på fredagkvällen men det blev i alla fall ett parti Skip-Bo
innan jag somnade i soffan.


Tulpanerna är fina nu

I lördags kände jag mig full av energi och gav mig ut och tränade på förmiddagen.
Gick bort till skogsparitet som är på andra sidan gärdet.
Där finns en unda av stigar som jag mätte upp till c:a 400 meter.
Jag gick och joggade varannat varv.
Man tror ju att det går något fortare när man springer
men inte för mig.
Men det blir i alla fall en annan belastning för kroppen så intalar mig att det gjorde nån nytta.

På eftermiddagen åkte Bella o jag iväg och fikade.
Vädret var ju inte det bästa så det blev att sitta inne den här gången.
Men det var lika gott för det.
Stefan åkte iväg för att bowla med några polare
och jag o Bella umgicks hemma.
Mera kortspel och så tittade vi på Mia Skäringer.


Morotskaka och chokladfudgepaj

Idag var det först meningen att Bella skulle åka hem redan på förmiddagen
men planderna ändrades.
Jag har rensat upp rabatten moit husväggen.
Tagit bort bl a alla Flox som spridit sig som bara den.
och så delade jag en del andra plantor som växt sig stora.
Det känns att det är mycket pollen i luften.
Var tvungen att gå in och ta en tablett
sen gick det rätt bra men ögonen känns rätt irreterande
och en viss trötthet  finns i kroppen.


Orensad rabatt

Lisa o Jimmy kom och åt med oss
och vi plockade ihop lite saker till deras blivande hem.
Vet inte om jag berättat att dom flyttar ihop 1 juni.
Nu har alla barnen flugit ut.

Dom åkte hem samtidigt som jag skjutsade Bella till tåget.
Nu är det bara vi "gamlingar" kvar här hemma.
Och så Siri förstås.
Bara att göra sig redo för en ny arbetsvecka.
Men det blir en kort en för jag har tänkt vara ledig på fredag.


Siri bland gräs o maskrosor

Tusan vad fruktträden blommar just nu.
Om bara bin och andra insekter hinner med att göra sitt jobb nu
så kan vi nog få riktigt mycket frukt mot hösten.


Körsbärsblom i motljus

Kommentera inlägget här: