Carina

Rapport från blåbärsskogen

Kategori: Motion

Blåbären blommar för fullt
så om vi slipper frost nu och sommaren blir gynnsam
(vad som nu är gynnsamt för blåbär)
så kan det bli en riklig skörd.
Hoppas att den lilla tjejen i Stigtomta
och hennes mamma plockar riktigt mycket
så att jag sen kan köpa dem.
Plocka blåbär är verkligen inte min favoritsysselsättning
jo, jag kan tänka mig det men inte själv
och det verkar inte vara någon annan som vill heller.
Men då är det toppen att kunna köpa dem.
Har förresten ett par påsar kvar i frysen så det kan bli ett par pajer.
Bella var sugen på det när hon var hemma
men då fanns det ingen vaniljvisp hemma
och det är ju ett måste till paj.
Men nu har vi köpt hem 5 paket så nästa gång hon kommer kanske.
Fast nu är ju rabarbern klar så blir svårt att välja där.

Alla dom där blåbärsblommorna såg jag när Stefan o jag gick länga promenaden.
Vi släpade båda med oss våra smarta telefoner
och hade olika appar igång.
Jag körde med Runkeeper och han med nåt som heter Mina spår.
Resultatet blev nästan detsamma
8,3 km; 5,8 km/h.
Trodde vi gick fortare för jag tyckte jag stegade på som tusan
men kanske känns det så när man går över stock o sten.
I övrigt kan jag meddela att jag hörde göken
och att vildsvinen bökat ordentligt.
Och så avverkar dom så man knappt känner igen sig.

Kommentera inlägget här: