Carina

Åt rätt håll

Kategori: Vardag

Det går åt rätt håll.
Igår var jag lite piggare än dagarna innan
och idag känner jag mig ännu lite piggare.
Inte helt frisk men nu känns det som det finns hopp om livet.
 
Idag har det blivit lite gjort också.
Sånt som skulle ha gjorts ett tag men inte blivit av.
Jag har torkat av 8 par skor och ställt undan 6 av dem,
Stefan tyckte att jag hade många stod i hallen.
Jag tror bara han är avundsjuk.
I och för sig var det mest sommarskor och det lär dröja
innan det blir använding för dem igen.
 
Och så har jag haft storstädning av kattlådan.
Hällt ur all kattsand och skurat ur den.
Just nu står den med vatten och klorin och det luktar som värsta badhuset.
Ska få stå så en stund innan jag torkar ur den och fyller på nytt.
 
Ja, jag vet, inga stordåd men jag sa LITE!
Har faktiskt gjort potatismos också
och tinat pannbiffar från frysen.
 
Ni lär få nöja er med fler inlägg utan bilder.
Har inget nöje av att ta bilder bara för att.
Rätt som det är så blir jag sugen att fotografera nåt
och då delar jag med mig.
 
Håller koll på Traderaauktionen men känns som priset börjar stiga.
Får se vad det kan vara strax innan den går ut.
Vi har sagt ett pris som vi kan tänka oss
men slänger in det i sista minuten.
Om det inte skenat iväg innan dess.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-10-03 | 19:57:38
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Kul att läsa att du känner dig piggare!
    Man behöver inte uträtta stordåd även smågrejer hemma kan få allt att kännas mera städat och trevligt:)

    Svar: Jag brukar tänka som så att allt som blir gjort är bättre än ingenting. Och det kändes faktiskt som det var rätt lagom för efter att jag skrivit inlägget kände jag mig sämre. Fast bara lite.
    Carina

Kommentera inlägget här: