Carina

Kontroll

Kategori: Vardag

Vi har, eller snarare Stefan har köpt ny förstärkare.
Jag har inte riktigt förstått varför.
Den gamla fungerar, fast just efter att vi flyttat den uppträdde den lite underligt.
Rätt vad det var så kunde den höja volymen av sig själv.
Eller var det kanske bara andarna i nya TV-rummet som protesterade.
Men det är nånting med HTMI-utgångar (tror jag)
och att det skulle bli lättare att koppla och styra alla andra apparater.
Idag när jag kom hem från jobbet såg det ut så här.
 
Det gäller att inte tappa kontrollen.
 
Jag är jätteglad om jag lyckas sätta på en film och få på något ljud över huvudtaget.
TV:n klarar jag av ganska bra men om någon (läs Stefan) tittat på film
och sen inte ändrat tillbaka till TV:n så sätts mina kunskaper på prov.
Ibland lyckas jag och ibland struntar jag i det hela och gör nåt annat istället.
 
Om Jacob såg alla kontroller skulle hans ögon gnistra ikapp med stjärnorna, jag lovar.

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2012-10-24 | 22:43:45
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se

    vad ska ni göra med de gamla surroundsystemet??????

    Svar: Systemet med högtalarna är kvar. Bara förstärkaren som är utbytt.
    Carina

  • Mary säger:
    2012-10-24 | 22:44:23
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Oj! Inte avundsjuk på alla knappar.
    Men kan förstå Jacob finns ju massa roligt att trycka på :)

    Svar: Fast det där var lite överdrivet. Just nu är det visst bara 2 som används. Förhoppningsvis blir det bara en framöver. Men att veta i vilken kombination man ska trycka är en vetskap.
    Carina

Kommentera inlägget här: