Carina

Nära ögat

Kategori: Vardag

I morse var det nära ögat.
Hade bara hunnit några kilometer hemifrån
och bad Stefan sköta reglagen lite efter att imman försvunnit i bilen.
Och då PLÖTSLIGT så är dom där på vägen,
alldeles precis efter ett backkrön.
En råget med två kid.
Det blev till att bromsa och det var skönt att det inte låg en bil i arslet på mig.
Man vet ju aldrig om dom är med helt på snabba inbromsningar.
Stefan som tittat ner lite på fläktreglagen undrade förstås vad som hände.
Inte värsta panikbromsningen men ändå rejält.
Jag var rätt trött imorse men det här gav mig en edrenalinkick
och jag piggnade till en del efteråt.
Om jag hade pillat på reglagen är det inte säkert att jag varit lika uppmärksam.
Nu gick det bra och alla klarade sig helskinnade.
Fast vi åker varje dag så var det här första gången jag råkat ut för djur framför bilen.
Är glad att det inte händer ofta.
Älgar och stora grisar är väl det jag fasar för mest
men inte kul att köra på nåt djur över huvud taget.
Håll er vid sidan av vägen tack.
 
 

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2012-10-05 | 23:43:49
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se

    Jag körde på en grävling :D

    Svar: Ja du gjorde ju det. Och minns du dom 2 små rådjurskidden som låg mitt på vägen?
    Carina

  • Mary säger:
    2012-10-06 | 15:17:11
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Ja inte vill man köra på något oavsett om det är stort eller smått:S
    Tur att ni klarade er!

Kommentera inlägget här: