Carina

Event

Kategori: Vardag

Idag hade vi ett litet event på jobbet.
Först var det jobb fram till lunch.
Då packade vi in oss i företagets bilar
och åkte ut till golfbanan.
 
 
(Som en parantes kan jag nämna att jag satte mig i Corvetten som Tjifen körde
och han gillar att köra  F  O O O R T !!!
Lite väl fort för min smak
men det var en härlig känsla att sitta i en bil som reagerade så lätt på gasen.
Vem vet, en dag kanske jag får tillfälle att köra den
men kommer aldrig att våga gasa på så.)
 
 
Vid golfbanan började vi med att hälsa på Maria,
vår instruktör för dagen
innan vi avnjöt en välsmakande lunch.
Sen delades det ut klubbor och vi fyllde små hinkar med bollar.
Fick börja med att öva puttar på en gräsmatta som påmionde om en heltäckningsmatta.
Sen fick vi chippa (stavas det så?).
Sen vidare till driven-range.
Jag hade tvivlat innan på om detta skulle vara kul
och kunde konstatera att det var det inte.
Men ändå ville jag naturligtvis försöka
och fick väl till några slag på slutet som kändes lite OK.
Och bollen förflyttade sig väl kanske 10-15 meter frammåt.
 
Efter det skulle vi få spela på STORA banan.
Jag hade tvivlat mycket över hur det skulle gå till,
jag skulle ju få kämpa i några timmar för att ta mig fram till hålet.
Men vi delade in oss i lag om 3-4 i varje och spelade nåt som hette scramble.
På det viset så fick alla slå varsit slag och sen valde man bästa boll som utslagsplats för nästa slag.
Jag gjorde väl inga lysande insatser men vi hade roligt
och det var huvudsaken.
 
Väderprognosen stämde också.
När jag åkte till jobbet var det blå himmel och soluppgång
men på lokalradion berättade meterlogen att det skulle börja regna klockan 15.00.
Och det är väl inte ofta dom har så rätt.
Nu kom det inget skyfall och jag var rätt väl rustad för regn
så det gjorde mig/oss inte så mycket.
 
Sammanfattningen blir att golf är inget för mig
och jag kommer troligtvis inte att spela igen
om det inte blir något liknande event.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: