Carina

Från ful till fin

Kategori: Vardag

Fulvodkan har förvandlats till finvodka
För inte kan man låta den fina Absolutflaskan stå tom.
Och ärligt talat, vem märker någon skillnad?
Jovisst, om man dricker det rent så är det nog skillnad
men när man blandat ut det med diverse annat flytande
så är inte jag finsmakare till att märka någon skillnad.
 
Nu var inte Absolutflaskan särskilt dyr heller
eftersom jag köpte den i den tillfria byn Samnaun i Schweiz
förra året när vi var där på semester.
Tror jag gav c:a en hundring för den.
 
Det fanns lite att välja på kan man säga

Jag i Samnaun
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-09-29 | 20:00:32
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Håller med dig om skillnaden eller snarare inte skillnaden när man blandar ut. Fast klanske du skulle ta en ren skvätt ändå för förkylningen.
    En gång i min ungdom gjorde vi vicksblåshot kan lova att det var drag i dem:)

    Svar: Tror knappast det hade hjälpt men kanske hade det varit bättre än rödvinet jag drack.Aj, aj, nu känner jag mig verkligen mosig. Bäst att jag lägger mig nu för imorgon blir det väckarklocka och sen åka till Västerås.
    Carina

Kommentera inlägget här: