Carina

ANGELÄGET

Kategori: Vardag

Idag åkte jag ju som jag nämnde igår, buss till jobbet.
Det är rätt skönt, man kan sitta där och halvdåsa
medan man fördas frammåt.
Jag hade laddat in en ny ljudbok i mobilen, trodde jag.
Det visade sig vara bara den sista filen "Du har lyssnat på ...."
Blev allt lite besviken där men plockade istället fram sr.se/sommar.
Har missat en massa program under sommaren.
Bläddrade runt lite och hittade "Lyssnarnas sommarvärd".
Dessa brukar alltid ha en fänglande berättelse.
 

 

 

 

Martha Ehlin

onsdag, 17 juli 2013, kl 13:00

Lyssnarnas Sommarvärd 2013, vars Sommarprogram är en hyllning till hennes organdonator.

Jag lyssnade och fängslades och tårarna trängde fram i ögonen.
Jag vet att jag anmält mig till doinationsregistret för en herrans massa år sedan
men finns jag verkligen med där.
Jag läste på och hittade svaret att är man osäker så gör en ny anmälan.
Och nu är det gjort!
Ta allt vad ni kan behöva för att hjälp

Så hela min familj - nu vet ni vad jag vill
Att min vilja ska hjälpa er att fatta beslutet om det skulle bli aktuellt.

Jag hoppas att ni också tar ställning till vad ni vill med era organ.
Och sedan handlar utifrån det.

Du kan lyssna på programmet här:

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2013-07-25 | 10:53:22

    lyssnade på henne en morron när jag inte kunde sova låg i sängen o tårarna rann över
    Vilken tur jag har haft i livet!

Kommentera inlägget här: