Carina

Bryn, hår och öron

Kategori: Vardag

Igår hade jag återbesök hos Ilham för att göra det sista med mina ögonbryn. Vann en 3D-tatuering i början av december.  Efter första besöket kände jag mig besviken då mycket försvann. Tänkte strunta i det men Ilham ville försöka igen så att både hon och jag kunde känna oss nöjda. Så vi gjorde om det och den här gången blev det bättre. Mycket bättre! Och igår var jag tillbaka och hon fyllde i lite extra. Det ingår alltid ett återbesök för komplettering. Och nu är jag sjukt nöjd. Det är alltid lite väl markant när det är nygjort och innan huden läkt ordentligt. Men det kommer att bli lite mildare efter nån vecka. Sen hoppas vi att det sitter i ett par år. Det är tydligen väldigt olika hur länge det håller.

(null)
Bilder från Ilo frisör och skönhet efter att vi gjort om det.

(null)
Efter komplettering

Är du intresserad av 3D-blading som det heter? Just nu kan du göra det för 1500:-. Normalt pris är 4000:-. Ilham är väldigt noggrann. Hon har godkänt från miljönämnden för att utföra denna behandling och gör allt för att du ska bli nöjd. 

När jag ändå var där passade jag på att bli klippt. Hon stylade som vanligt till det så fint men det var kallt ute och jag var tvungen att sätta på mig mössa.

Och så gjorde jag en sak till. Något som jag tänkt på i sådär 5 år. Ja inte precis varje dag men nu och då. Igår tänkte jag inte mer utan bara bestämde mig. Så nu har jag hål i öronen - igen. Förra gången var jag 9 år. Då vill jag minnas att man gladeligen visade upp öronen. Sen växte dom igen. Sist jag minns att jag hade nåt i dem var 2004. Nu vid nästan 56 år känns det inte lika okej att visa upp sina örsnibbar. Men jag har hål i öronen! Nu kan jag äntligen känna att jag kan se lite fin ut. Jag tycker det är så fint med nåt i öronen. Och tänk, helt plötsligt blir det ju så mycket lättare att köpa present till mig. Och jag fyller år snart. Ganska precis när det är okej att plocka ur de här ofärgade plastkristallerna. Fast tycker att dom också är fina. Nu hoppas jag att dom läker fint och att jag inte får en massa besvär med dem. 

(null)


Kommentera inlägget här: