Carina

Vacker löpning

Kategori: Träning

Söndag

Så var det dags för ett långpass. Inte så långt men enligt planen kallas det långpass.
-16 på morgonen men sen steg det till ca -12. För kallt sa mannen men jag ville pröva hur det kändes. 
Klädde mig samma som jag hade på lördagens promenad då det var 5 grader varmare. Kunde ha skippat det tunna mellanlagret. Men gud vad jag gillar mitt underställ jag köpte från Ullmax. Ett av mina bättre köp.
Läge att prova att springa med dubb. Inköpta för en billig penning på Lidl förra vintern men aldrig använda tidigare. Satt jättebra på skon. Var perfekt på den tillplattade snön och även isigare partier men var lite jobbigare på asfalt. Fick lite ont i knäna på slutet och vill skylla det på dobbar+barmark.

(null)
 
Men annars då? Det var magiskt vackert ute. Var absolut den vackraste runda jag hittills sprungit. Snön ger ett fantastiskt lugn. Och inga problem med temperaturen. Det gick inte så fort men om det berodde på kylan eller min kropp i övrigt kan jag inte svara på.
Tänkte att jag kollar hur det ser ut i spåret vid Blommenhof och vad snopen jag blev när det var plogat. Perfekt att springa i. Det fick bli ett varv där. Nackdelen var att det var så skuggigt i skogen. Ville ju se sol och silverskimmer.

(null)

Hittade några solstrålar i skogen

Det var svårt att springa utan att stanna för att fota men förutom ett par bilder i spåret så väntade jag mot slutet. Då var jag dessutom rätt trött så det var skönt att ta några fotopauser.

(null)


Nu vet jag att det fungerar att springa även på vinter.






Kommentera inlägget här: