Carina

Lördag och Norrköping

Kategori: Barnen, Vardag

Stefan har influensa och är riktigt dålig. Jag hoppas att jag slipper det, tycker jag varit sjuk tillräckligt.

Jag åkte till Norrköping. Tog vägen förbi gymet. Massor av folk där. Dels dom där små söta som har sin dans på lördagarna. Och så var det massa vuxna också eftersom dom körde spin-of-hope. Jag skippade dock spinningen och körde mina rehabövningar. Dom är inte så svettiga så att jag behöver byta om men känns lite konstigt att stå där i jeans och skjorta. Men bra att få det gjort, och klar på ca 10 minuter. Kul att lyssna på andra, t ex "Sprint kan dom ju byta namn på till suicide-spinning". 

Efter tå-häv, step-bräda och vadpress åkte jag vidare till Norrköping. Parkerade vid Izabella och blev upphämtad av syster och svåger. På andra sidan Strömmen ligger det här huset.
(null)

Fint eller fult? Vad tycker ni? 
Jag tycker det är fint. Så vackra hus bygger man inte idag. Särskilt inte om det är avsett att vara ett kolmagasin vilket det tydligen varit. Där till höger ligger ju ett modernare hus. Fint eller fult? 

Svågern rattade oss mot Stadsmuseet. Jag ville in i butiken där och köpa en mugg jag spanade in i somras. Fick en i födelsedagspresent men ville ha en till. Eller egentligen vill jag ha flera men det får bli en i taget. 

Det var lite knepigt att ta sig fram dit vi skulle. Dom bygger på varenda liten plätt och allt som tidigare varit parkering förvandlad till bostäder. Var bilarna ska få plats har jag ingen aning om.  Och eftersom det är trångt och husen ligger ända ute vid gatan måste gatan stängas av under byggtiden. Får hoppas att folk ska trivas i sina lägenheter. Trångt och dyrt blir det i alla fall. Och jag rekommenderar cykel!

Fick tag på min mugg i alla fall.
(null)


Sen åkte vi till stan för att fika på Kuriosa. Ett litet mysigt fik med massa gamla saker. Och väldigt goda vaniljbullar! Finns massa annat fikabröd också som ser väldigt gott ut men fick bli en vaniljbulle. Den var alldeles nybakad och fortfarande ljummen. Det här är systers stamfik. Dom brukar ta en fika här i stort sett varje lördag. På väggar finns tavlor och grejer från svunna tider. Även möbler och porslin är sen förra århundradet. Trångt, gott och mysigt. 

Efter kaffe och bulle kikade vi lite i affärer. Själv handlade jag inget men syster köpte en fin bordslampa och svåger ett par byxor. Jag kollade lite på en fin blus men hittade inte rätt storlek så det fick vara. Vi kramade hejdå och jag gick hem till Izabella och Robin. Så mysigt att träffa dom. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag får  krama om min dotter. ❤️

Vi åkte och bowlade. Var flera år sen jag gjorde det.  Gick urdåligt för mig men vi hade skoj i alla fall. Tillbaka hemma så ordnade Izabella mat medan Robin och jag tittade på Vem vet mest. Tydligen ett av Robins favoritprogram och vi småtävlade lite mot, eller var det kanske med varandra. Maten blev klar och och Jesus vad gott det var! 

(null)
Pad Thai 😍. 
Har fått receptet och tror att jag nog kan få Stefan att äta nudlar.

Efter lite prat åkte jag hem och avslutade kvällen i TV- soffan. Och jag saknade Lasse Kroner. Trött och svårt att hålla ögonen uppe så gick och la mig tidigt. 

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2018-03-18 | 09:44:00

    Jag tycker det gamla huset är fint 😬 så mysigt att ha dig här ❤️❤️

Kommentera inlägget här: