Carina

Mamelucker

Kategori: Handarbete, Träning

Mary undrade om jag stickat något på sista tiden och det har jag. Har stickat mig ett par mamelucker! Så det var nog mamelucker hon ville jag skulle skriva om även om hon inte riktigt visste det.

Jag fryser ju nästan alltid om rumpa och lår på vintern. Och den här vintern hade jag ju dessutom tänkt springa ute. När jag springer blir hela jag varm utom rumpa och lår. Har brukat dra på mig ett par extra kortare byxor, gamla tunna mamelucker, en gammal stickad kjol eller lite vad jag kommer på och hittar. Men så har jag sett  på nätet att några har stickat sig mamelucker som dom drar uppepå tightsen. Så jag letade runt och hittade ett mönster som jag tyckte såg bra ut och beställde hem material.  Fick det till nyår och satte igång direkt. Men så kom det beställning på sockor emellan och det drog iväg. Trodde inte dom skulle bli klara innan vintern var slut men så kom ju den riktiga vintern istället får våren. 

(null)

Har inte sprungit i dem än men använt dem under klänning och uppepå jeansen. Men har inte vågat gå så utan haft ett par överdragsbyxor uppepå.

Ville att de ska synas ordentligt i vintermörkret så gjorde några ränder i reflexgarn och det verkar fungera bra. 
(null)

Använde mig av de här garnen  (null)

Nästa vinter hoppas jag att alla kropdelar är på min sida och då ska jag springa snyggt! Och synas bra i mörkret.

KOMMENTARER:

  • mary säger:
    2018-03-07 | 21:31:09

    Praktiskt plagg och snygg färg smart med reflexränderna!

    Svar: Ja, tror mamelucker fått en renässans. I alla fall bland ”Springande tjejer”. Fick ett par tunna fina i Merinoull i julklapp. Och så har jag kvar ett par från tidigt 80-tal (kan rentav vara 70-tal) som jag också använder ibland.
    Carina

Kommentera inlägget här: